Poreski kalendar

apr 2024

Pon Uto Sre Čet Pet Sub Ned
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Uputstvo za poreske obveznike
Uputstvo za poreske obveznike

* Pojedinačna poreska prijava na obrascu PPP-PD za poreze i doprinose po odbitku podnosi se pre svake isplate prihoda. * Porez na dobit po odbitku obračunava se i plaća na prihode koje ostvari nerezidentno pravno lice od rezidentnog pravnog lica po osnovu: dividendi i udela u dobiti u pravnom licu, uključujući i prihod po osnovu članstva u alternativnom investicionom fondu koji nema svojstvo pravnog lica, naknada od autorskog i srodnih prava i prava industrijske svojine, kamata, naknada od zakupa i podzakupa nepokretnosti i pokretnih stvari na teritoriji Republike, naknada od usluga istraživanja tržišta, računovodstvenih i revizorskih usluga i drugih usluga iz oblasti pravnog i poslovnog savetovanja, nezavisno od mesta njihovog pružanja ili korišćenja. Porez na dobit po odbitku obračunava se i plaća na prihode koje ostvari nerezidentno pravno lice po osnovu izvođenja estradnog, zabavnog, umetničkog, sportskog ili sličnog programa u Republici, koji nisu oporezovani kao dohodak fizičkog lica (izvođača, muzičara, sportiste i sl.), u skladu sa propisima kojima se uređuje oporezivanje dohotka građana. Rezidentno pravno lice obveznik koje otkupljuje sekundarne sirovine i otpad od rezidentnog, odnosno nerezidentnog pravnog lica, dužno je da prilikom isplate naknade tim licima obračuna, obustavi i na propisani račun uplati porez po odbitku po stopi od 1% od iznosa naknade. Prijava se podnosi na Obrascu PDPO/S najkasnije u roku od tri dana od dana isplate naknade tim licima. * Porez na dobit po rešenju obračunava se i plaća na prihode nerezidentnog obveznika po osnovu zakupa i podzakupa nepokretnosti i pokretnih stvari na teritoriji Republike Srbije ostvarenih od isplatioca koji nije dužan da obračunava, obustavlja i plaća porez po odbitku, na prihode ostvarene po osnovu kapitalnih dobitaka, kao i na prihode ostvarene po osnovu namirenja potraživanja u postupku izvršenja, odnosno u svakom drugom postupku namirenja potraživanja. Prijava se podnosi na Obrascu PP KDZN u roku od 30 dana od dana ostvarivanja prihoda. * Rok za podnošenje poreske prijave i poreskog bilansa za obveznika kome je poslovna godina različita od kalendarske je 180 dana od dana isteka perioda za koji se utvrđuje poreska obaveza. * Fizička lica koja ostvaruju prihode a za koje isplatilac nije dužan da podnese poresku prijavu, obračuna i plati javne prihode, podnose poresku prijavu u roku od 30 dana od dana ostvarivanja prihoda, za prihode za koje je utvrđena obaveza samooporezivanja. Prijava se podnosi na Obrascu PP OPO. * Zahtev za paušalno oporezivanje može se podneti do 31. oktobra tekuće godine za narednu godinu, odnosno u roku od 15 dana od dana prijema akta nadležnog poreskog organa kojim se potvrđuje brisanje iz evidencije za porez na dodatu vrednost u skladu sa zakonom kojim se uređuje porez na dodatu vrednost, a najkasnije do 31. decembra tekuće godine za narednu godinu, u elektronskom obliku preko portala Poreske uprave. Lice koje započne obavljanje delatnosti, zahtev za paušalno oporezivanje podnosi isključivo u momentu registracije nadležnoj organizaciji koja vodi registar privrednih subjekata, koja će taj zahtev proslediti Poreskoj upravi. Lica koja se ne registruju kod organizacije koja vodi registar privrednih subjekata, zahtev za paušalno oporezivanje podnose u elektronskom obliku preko portala Poreske uprave, u roku od pet dana od dana registracije u Poreskoj upravi, odnosno dana dodele PIB a najkasnije do 31. decembra tekuće godine. * Lica koja se ne registruju kod organizacije koja vodi registar privrednih subjekata, obaveštenje o opredeljenju da vrše isplatu lične zarade podnose u elektronskom obliku preko portala Poreske uprave, u roku od pet dana od dana registracije u Poreskoj upravi, odnosno dana dodele poreskog identifikacionog broja (PIB) a najkasnije do 31. decembra tekuće godine. * Rezidentni obveznik koji se smatra krajnjim matičnim pravnim licem međunarodne grupe povezanih pravnih lica, dužno je da nadležnom poreskom organu, u papirnoj formi, dostavi godišnji izveštaj o kontrolisanim transakcijama međunarodne grupe povezanih pravnih lica najkasnije u roku od 12 meseci od isteka poslovne godine za koju se dostavlja godišnji izveštaj, na Obrascu CbC. * U slučaju da privredno društvo u čiji osnovni kapital su uložena novčana sredstva od prodaje digitalne imovine, u kalendarskoj godini u kojoj je registrovano ulaganje i u naredne dve kalendarske godine sprovede postupak smanjenja osnovnog kapitala, danom donošenja odluke o smanjenju osnovnog kapitala obveznik gubi pravo na prethodno ostvareno oslobođenje od poreza na kapitalni dobitak i dužan je da o gubitku prava obavesti nadležni poreski organ u roku od 30 dana od dana gubitka prava. * U slučaju da privredno društvo koje je imovinska prava po osnovu autorskih i srodnih prava i prava industrijske svojine steklo unosom od strane obveznika poreza na dohodak građana (fizičkog lica i preduzetnika) kao nenovčanog uloga u kapital privrednog društva rezidenta Republike za koji je oslobođen poreza na kapitalni dobitak, to pravo u celini otuđi u roku od dve godine od dana njegovog sticanja, odnosno u istom periodu to pravo ustupi na korišćenje u celini ili delimično po ceni koja je niža od cene u skladu sa principom „van dohvata ruke” ukoliko je ustupanje izvršilo povezanom licu ili licu čiji je vlasnik njegovo povezano lice u skladu sa zakonom kojim se uređuje porez na dobit pravnih lica, obveznik gubi pravo na prethodno ostvareno oslobođenje od poreza na kapitalni dobitak i dužan je da o gubitku prava obavesti nadležni poreski organ u roku od 30 dana od dana gubitka prava. * Obveznik PDV je dužan da uz poresku prijavu za poslednji poreski period kalendarske godine, odnosno poslednji poreski period dostavi poreskom organu obaveštenje o: 1) licu koje nije evidentirano za obavezu plaćanja PDV u skladu sa Zakonom o PDV, a koje mu je od 1. januara do isteka poslednjeg poreskog perioda kalendarske godine, odnosno poslednjeg poreskog perioda u Republici izvršilo promet sekundarnih sirovina i usluga koje su neposredno povezane sa tim dobrima, kao i iznosu tog prometa; 2) poljoprivredniku koji nije evidentiran za obavezu plaćanja PDV u skladu sa Zakonom o PDV, a koji mu je od 1. januara do isteka poslednjeg poreskog perioda kalendarske godine, odnosno poslednjeg poreskog perioda izvršio promet poljoprivrednih i šumskih proizvoda i poljoprivrednih usluga, kao i iznosu tog prometa. * Obrazac PID PDV se podnosi za 2022. godinu, ako je u 2022. godini ispunjen jedan od kriterijuma za sticanje statusa obveznika PDV koji pretežno vrši promet dobara u inostranstvo. Predaje se uz PDV prijavu za poreski period tekuće godine u kojem je podnet finansijski izveštaj za prethodnu godinu. * Zahtev za refakciju plaćene akcize na derivate nafte i biotečnosti koji se koriste za grejanje poslovnog, odnosno stambenog prostora za prethodni mesec, podnosi se na Obrascu REF-G, najranije 20 dana po isteku meseca u kome su nabavljeni derivati nafte i biotečnosti. * Zahtev za refakciju plaćene akcize na derivate nafte i biogoriva koji se koriste za transportne svrhe, podnosi se na Obrascu REF-T najranije 20 dana po isteku kvartala u kojem su derivati nafte i biogoriva nabavljeni. * Zahtev za refakciju plaćene akcize na derivate nafte i biotečnosti koji se koriste za proizvodnju električne i toplotne energije, podnosi se na Obrascu REF-ETE a zahtev za refakciju plaćene akcize na derivate nafte koji se koriste za industrijske svrhe na Obrascu REF-I. Zahtevi se podnose najranije 20 dana po isteku meseca u kojem su nabavljeni derivati nafte i biotečnosti. * Evidencionu prijavu za angažovanje sezonskih radnika poslodavac podnosi elektronskim putem Poreskoj upravi najkasnije prvog dana angažovanja sezonskih radnika u kalendarskom mesecu do 10 časova, odnosno u periodu između 13 i 15 časova za radnike koji rade u poslepodnevnoj smeni. Odjava sezonskih radnika se prijavljuje najkasnije do 10 časova, odnosno od 13 do 15 časova za rad u poslepodnevnoj smeni, narednog dana od dana prestanka angažovanja. Period u kojem se sezonski radnik prijavljuje ili odjavljuje je kalendarski mesec. * Obveznik koji u toku godine izvrši prenos digitalne imovine po osnovu kojeg može nastati kapitalni dobitak ili gubitak u skladu sa zakonom kojim se oporezuje dohodak građana, dužan je da podnese poresku prijavu PPDG-3R najkasnije u roku od 120 dana od isteka kvartala u kojem je ostvaren prihod po osnovu prenosa digitalne imovine. * Obveznik po osnovu prihoda od pružanja ugostiteljskih usluga iz člana 84b zakona kojim se oporezuje dohodak građana koji u toku godine počne da pruža ugostiteljske usluge dužan je da podnese poresku prijavu PPDG-4R u roku od 15 dana od dana pravnosnažnosti rešenja kojim se objekat domaće radinosti i seoskog turizma razvrstava u odgovarajuću kategoriju u skladu sa zakonom kojim se uređuje ugostiteljstvo. * Obveznici fiskalizacije dužni su da, pre početka korišćenja elektronskog fiskalnog uređaja za izdavanje fiskalnih računa, Poreskoj upravi dostave podatke o poslovnim prostorima i poslovnim prostorijama u kojima će koristiti elektronski fiskalni uređaj i to za svaki poslovni prostor/poslovnu prostoriju odvojeno, radi generisanja jedinstvene oznake poslovnog prostora. Prijava za generisanje poslovnog prostora dostavlja se elektronskim putem preko portala Poreske uprave. U slučaju promene podataka po pojedinačnom poslovnom prostoru i poslovnoj prostoriji, a naročito ako delatnost prestane da se obavlja u poslovnom prostoru i poslovnoj prostoriji ili dođe do promene delatnosti koja se obavlja u poslovnom prostoru i poslovnoj prostoriji, obveznik fiskalizacije dužan je da te podatke dostavi Poreskoj upravi, najkasnije 24 sata pre nastanka promene. Izuzetno, u slučaju promene podataka do kojih je došlo usled okolnosti koje ne zavise od volje obveznika fiskalizacije, obveznik fiskalizacije je dužan da te podatke dostavi Poreskoj upravi, najkasnije 24 sata po nastanku promene.

Poreska uprava    Pravna lica    Pregled propisa    Uputstva    Uputstvo za postupanje Poreske uprave u postupku davanja saglasnosti Upravi za javna plaćanja povodom podnetih zahteva banaka za povraćaj i preknjižavanje više ili pogrešno uplaćenih javnih prihoda radi ispravke grešaka nastalih u platnom prometu

Uputstvo za postupanje Poreske uprave u postupku davanja saglasnosti Upravi za javna plaćanja povodom podnetih zahteva banaka za povraćaj i preknjižavanje više ili pogrešno uplaćenih javnih prihoda radi ispravke grešaka nastalih u platnom prometu

(«Sl. glasnik RS», broj80/2002, 84/2002, 23/2003 i70/2003)

Uvod

1.  U Pravilniku o izmenama i dopunama pravilnika o načinu i postupku obavljanja platnog prometa u okviru konsolidovanog računa trezora«Službeni glasnik RS», br. 100/2003. (u  daljem  tekstu:  Pravilnik), koji  se  primenjuje  od15.10.2003. godine,  dodata  su  četiri  nova  člana(24a– 24g), kojima  je  propisan  način  i
postupak  otklanjanja  grešaka  putem  povraćaja  ili  preknjižavanja  više  ilipogrešno uplaćenih javnih prihoda nastalih u platnom prometu.

2.  Greškom  nastalom  u  platnom  prometu  smatra  se  nepotpuno  ili  netačno obuhvatanje  opisnog  ili  numeričkog  podatka  propisanog  Pravilnikom  o uslovima i načinu vođenja računa za uplatu javnih prihoda i raspored sredstava sa tih računa(«Sl. glasnik RS», br. 64/2003), a koji je upisan na nalogu kojim je
izvršena uplata javnih prihoda, i to:

-  kada je nalog od strane banke izvršen u većem iznosu, od iznosa upisanog na nalogu kojim je izvršena uplata javnih prihoda;

-  kada je po osnovu uplaćenih javnih prihoda, nalog od strane banke izvršen dva ili više puta u istom iznosu;

-  kada se pri obradi podataka od strane banke, upisanih na nalogu kojim je izvršena uplata javnih prihoda, unese račun koji nije naznačen na nalogu za plaćanje;

-  kada su pri obradi podataka od strane banke, upisanih na nalogu kojim je izvršena uplata javnih prihoda, sredstva javnih prihoda pogrešno usmerena drugoj opštini, odnosno teritoriji, a ne onoj koja je navedena na nalogu za plaćanje;
-  kada je nastala greška pri obradi podataka od strane banke na obeležju za identifikaciju obveznika javnih prihoda( PIB/SOB);

-  kada su nastale druge greške od strane banke u obradi naloga.

3.  Ne smatra se greškom nastalom u platnom prometu, greška nastala iz poresko– pravnog odnosa(više utvrđena i plaćena obaveza i sl.), po osnovu  rešenja koje donosi  Poreska  uprava  ili  drugi  organ  uprave.  Primljene  zahteve  poreskih obveznika po navedenom osnovu, nadležne organizacione jedinice Poreske uprave primaju  radi  donošenja  rešenja  o  preknjiženju  sa  obeležja  jednog  poreskog obveznika na drugog, sa depozita na obeležje poreskog obveznika, sa depozita na ispravnu šifru opštine ako je šifra opštine na koju je usmerena uplata«601»
kao i sa sistema«Mihajlo Pupin» na sistem DIS2003 i obrnuto, a Uprava za javna plaćanja(u daljem tekstu: UJP) ako je takav zahtev dobila, dostavlja bez odlaganja Poreskoj upravi.

4.  Prema pomenutim članovima iz tačke1. ovog uputstva, greške nastale u platnom prometu pri uplati javnih prihoda otklanja UJP tako što banka kod koje je nastala greška podnosi organizacionoj jedinici UJP u mestu u kojem se nalazi banka zahtev za povraćaj/preknjižavanje, uz koji se prilaže propisana dokumentacija.

4.1. Ukoliko banka zahtev za povraćaj/preknjižavanje podnese organizacionoj jedinici Poreske uprave u mestu u kojem se nalazi banka, nadležna organizaciona jedinica Poreske uprave zahtev ustupa nadležnoj organizacionoj jedinici UJP i o tome pismeno obaveštava banku.

5.  Posle  sprovedenog  postupka,  nadležna  organizaciona  jedinica  UJP  odmah,  a najkasnije  u  roku  od  dva  dana  preduzima  mere  za  otklanjanje  greške  nastale prilikom uplate javnih prihoda tako što vrši povraćaj ili preknjižavanje u zavisnosti od podnetog zahteva.

6.  UJP vrši povraćaj na taj način što ispostavlja interni nalog za prenos, na teret  uplatnog  računa  javnih  prihoda  a  u  korist  računa  koji  je  u  zahtevu  za povraćaj  navela  banka.  Po  izvršenom  povraćaju  UJP  dnevno  dostavlja  izvod Poreskoj upravi.

7.  UJP vrši preknjižavanje na taj način što ispostavlja interni nalog za prenos,  na teret uplatnog računa javnih prihoda a u korist računa koji je u zahtevu za povraćaj  navela  banka.  Preknjižavanje  se  vrši  ako  se  pri  obradi  podataka upisanih  u  nalogu  kojim  je  izvršena  uplata  javnih  prihoda  unese  pogrešan uplatni  račun,  opština,  odnosno  teritorija  ili  PIB.  O  izvršenom preknjižavanju UJP dnevno dostavlja izvod Poreskoj upravi.

8.  Radi primene napred navedenog Pravilnika, UJP je donela Uputstvo o postupanju organizacionih jedinica Uprave za javna plaćanja za ispravku grešaka nastalih u platnom prometu prilikom uplate javnih prihoda01 Broj: 3274-47 od04.11.2003.  godine, i dostavila ga svojim organizacionim jedinicama.

9.  Uputstvom  iz  tačke6. propisano  je  da  UJP  po  prijemu  zahteva  banke  za povraćaj/preknjižavanje  uplate  zbog  greške  nastale  u  platnom  prometu,  dostavlja  nadležnoj  organizacionoj  jedinici  Poreske  uprave  popunjeni,  potpisani i overeni obrazac– Prilog1 (u daljem tekstu: Obrazac UJP), radi davanja saglasnosti u vezi podnetog zahteva banke.

10.  Postupak  provere  unetih  podataka  u  Obrazac  UJP  dostavljen  Poreskoj upravi

10.1.  Direktor CVPO/filijale, šef ekspoziture Poreske uprave dužan je da odmah po  dostavljanju  ovog  uputstva  odredi  dva  poreska  inspektora  kancelarijske kontrole(u daljem tekstu: inspektor) za poslove davanja saglasnosti na Obrascu UJP.  Spisak  inspektora  sa  imenom  i  prezimenom,  šifrom  opštine,  nazivom filijale/ekspoziture, brojem telefona i brojem faksa direktor CVPO/filijale,  šef ekspoziture odmah dostavljaju nadležnoj UJP i regionalnom centru Poreske uprave. Objedinjeni spisak regionalni centri Poreske uprave dužni su da odmah,
a najkasnije do15.12.2003. godine dostave centrali Poreske uprave– Sektoru za poreski postupak.

10.2.  Poreska  uprava  nadležna  je  da  se  izjašnjava  o  osnovanosti  zahteva  za povraćaj/preknjižavanje(daje  ili  ne  daje  saglasnost) samo  za  uplatne  račune javnih prihoda za koje vodi analitiku, odnosno samo za uplatne račune javnih prihoda za koje je u koloni10 priloga1 Pravilnika o uslovima i načinu vođenja računa za uplatu javnih prihoda i raspored sredstava sa tih računa(«Službeni glasnik RS», broj64/2003), propisana oznaka«da».
10.3.  Ako  Poreska  uprava  primi  od  UJP  Obrazac  UJP  radi  izjašnjenja  povodom zahteva za povraćaj/preknjižavanje za javne prihode za čije uplatne račune ne vodi analitičku evidenciju o uplatama, vraća primljeni Obrazac UJP sa napomenom da UJP saglasnost pribavi od organa koji vodi analitičku evicenciju o uplatama javnih prihoda koji je pogrešno uplaćen.

10.4.  Primljeni Obrazac UJP iz tačke9. ovog uputstva proverava inspektor  na sledeći način:

-  Pretraživanje se vrši izborom opcije«Pretraživanje izvoda iz platnog prometa», koja  se  nalazi  na  internom  sajtu  Poreske  uprave,  na  adresi http://www.rujp, na koji se pristupa putem modema.

-  Izborom  opcije  na  masci«pretraživanje  izvoda  iz  platnog  prometa»  otvaraju se četiri polja u koja se iz Obrasca UJP unose podaci na sledeći način, i to:

10.4.1.  Prvo polje:
Primer sloga:
a) 2050303154010040009541001 (kolona7 Obrasca UJP)
b) 20503031540100400095410
c) 205030315401004000954
Podaci za reklamaciju a)     4     0     1     0     0     4     0     0     0     9     5     4     1     0     0     1    
Podaci za reklamaciju b)     4     0     1     0     0     4     0     0     0     9     5     4     1     0               
Podaci za reklamaciju c)     4     0     1     0     0     4     0     0     0     9     5     4    

Podatak za reklamaciju iz kolone7 Obrasca UJP sadrži najviše25  cifara( prva tri broja predstavljaju šifru nosioca platnog prometa, sledećih šest brojeva predstavljaju oznaku datuma valute– GGMMDD, a sledećih16/14/12
brojeva, zavisno od šifriranja banke predstavljaju broj za reklamaciju nosioca platnog prometa). Od toga se za unos u cilju pretraživanja unosi samo16/14/12  cifara počev od desete cifre s leva na desno (prvih devet cifara se ne unosi).

10.4.2.  Drugo polje:
Primer sloga: 908-34001-19 (kolona6(b) obrasca UJP)
Račun  na  teret(banka-partija-kontrolni broj) 908  -  34001  -  19

Podatak  iz  kolone6(b) «u  korist  uplatnog  računa  i  poziv  na  broj odobrenja» iz Obrasca UJP upisuje se na pomenutoj masci u polje«račun na teret». (u pojedinim slučajevima, kada je uplata zadržavana na depozitnom
računu u UJP(571), ovaj podatak se razlikuje, i pretraživanje se vrši bez unosa računa na teret na pomenutoj masci).

10.4.3.  Treće polje:
Primer sloga: 840-714121843-73 (kolona6(a) obrasca UJP)
Račun  u  korist(banka-partija-kontrolni broj) 840  -  714121843  -  73

Podatak  iz  kolone6(a) «na  teret  uplatnog  računa  i  poziv  na  broj zaduženja» iz Obrasca UJP upisuje se na pomenutoj masci u polje«račun u korist».

10.4.4.  Četvrto polje:
Primer sloga: 12.000,00 (kolona5 obrasca UJP)
Iznos(samo ako je naveden račun na teret i/ili račun u korist)  12000.00
Prilikom upisivanja iznosa, iznos mora da bude obavezno iskazan sa dva decimalna mesta, pri čemu se decimale odvajaju tačkom, a ne zarezom, a hiljade se ne odvajaju tačkom ili zarezom.

10.5.  Nakon popunjavanja napred navedenih četiri polja u masci«pretraživanje izvoda iz platnog prometa», izborom polja«pronađi» program daje generisane podatke na masci«pretraživanje izvoda iz platnog prometa» (u daljem tekstu:

izveštaj pretraživanja), i to:

-  R. Br.;
-  Račun na teret(račun poreskog obveznika sa koga je došla uplata);
-  Račun u korist(račun javnih prihoda);
-  PNB  odobrenja(model  poziva  na  broj  i  poziv  na  broj  odobrenja  koji  je poreski obveznik upisao u poreski nalog);
-  Odred.(odredište u koje je prosleđena uplata, moguće vrednosti: CVPO, IMP, DIS);
-  Status(status uplate, moguće vrednosti: poslato, proknjiženo na DIS-u, na depozitu DIS-a, ...);
-  ŠOP(šifra opštine u koju je prosleđena uplata);
-  PIB(poreski  identifikacioni  broj  na  koji  je  proknjižena  uplata, popunjeno je samo kada je odredište DIS);
-  Iznos;
-  Dat. val.(datum valute– predstavlja datum izvoda UJP).

Generisani, napred navedeni podaci na masci«pretraživanje izvoda iz platnog prometa», se obavezno štampaju.

10.6.  Na  odštampanom  izveštaju  pretraživanja  inspektor  dobija  informacije  o tome:  da  li  je  uplata  dostavljena  Poreskoj  upravi  putem  izvoda,  da  li  je  za određenu uplatu identifiokovano odredište CVPO, da li se određena uplata nalazi na depozitu, da li Poreska uprava vodi analitiku za tražene račune javnih prihoda unete u koloni6(b) Obrasca UJP.

10.6.1.  Ako su sve kolone u odštampanom izveštaju pretraživanja prazne, u Obrascu UJP, u koloni9 «saglasnost Poreske uprave» se upisuje«nije u PU», što znači da uplata nije prosleđena Poreskoj upravi putem izvoda UJP.
10.6.2.  Ako je za određenu uplatu identifikovano odredište"CVPO" – Centar za velike poreske obveznike, u Obrascu UJP, u koloni9 «saglasnost Poreske uprave» upisuje se«nadležan CVPO».

10.6.3.  Ako  je  za  određenu  uplatu  identifikovan  status«na  depozitu  DIS-a», u Obrascu UJP, u koloni9 «saglasnost Poreske uprave», upisuje se«nadležna Centrala PU».

10.6.4.  Za javne prihode za koje u koloni10 priloga1 Pravilnika o uslovima i načinu vođenja računa za uplatu javnih prihoda i raspored sredstava sa tih računa («Službeni glasnik RS», broj64/2003) nije upisano«da», ili je upisano«da»  za lokalne javne prihode za koje filijala/ ekspozitura odlukom nije ovlašćena od strane lokalne samouprave da ih utvrđuje i naplaćuje, u Obrascu UJP, u koloni9 «saglasnost Poreske uprave», upisuje se«nije nadležna PU».

10.7.  U slučajevima iz tačke10.6.1 - 10.6.4. ovog uputstva, inspektor u koloni9  Obrasca UJP upisuje odgovarajuće reči( nije u PU/nadležan CVPO/nadležna centrala PU/nije nadležna PU), kao i datum i mesto, parafira i podnosi na potpis  direktoru  filijale/šefu  ekspoziture,  overava  pečatom  i  istog  dana dostavlja UJP, na način na koji je UJP dostavila Obrazac UJP Poreskoj upravi.

10.8.  Ako  izveštaj  pretraživanja  sadrži  sve  generisane  podatke,  inspektor proverava  da  li  odštampani  podaci  iz  izveštaja  pretraživanja  odgovaraju podacima u Obrascu UJP, odnosno da li poziv na broj zaduženja odgovara pozivu na broj pod kojim je uplata odobrena.

10.9.  Ako se podaci iz izveštaja pretraživanja i obrasca UJP slažu, na osnovu PIB-a iz izveštaja pretraživanja, inspektor štampa upit stanja, odnosno uvid u  analitiku  poreskog  obveznika  i  utvrđuje  da  li  je  izvršen  povraćaj  ili preknjižavanje navedene uplate ili nije. (Uvid u stanje na uplatnom računu na PIB-u poreskog obveznika vrši se u aplikaciji DIS2003 - za uplate poreza i doprinosa po odbitku i akcize i porez na promet za2003. godinu, kada je model poziva na broj97. Za sve javne prihode, što podrazumeva i akcize i porez na
promet  za2002. godinu,  kada  je  model  poziva  na  broj22, uvid  se  vrši  na aplikaciji Instituta«Mihajlo Pupin», pošto se uplate za pomenutu godinu knjiže na toj aplikaciji).

10.9.1.  Ako  se  na  način  iz  tačke10.9. ovog  uputstva  utvrdi  da  je  izvršen povraćaj/preknjižavanje, u koloni9 «saglasnost Poreske uprave»  Obrasca UJP  upisuje  se«ne»,  što  znači  da  je  ispravka  greške  nastale  u  platnom
prometu već izvršena.

10.9.2.  Ako povraćaj/preknjižavanje nije izvršeno, u koloni8 «saglasnost Poreske uprave» Obrasca UJP, upisuje se«da», što znači da je zahtev banke osnovan i da UJP može izvršiti povraćaj/preknjižavanje.

10.10.  Ako se desio slučaj da se poreski obveznik ili banka ranije obratila Poreskoj upravi za otklanjanje greške nastale u platnom prometu, a koja nije mogla da se ispravi procedurama datim u Metodološkom uputstvu za postupanje po zahtevima za knjiženje neproknjiženih ili pogrešno proknjiženih uplata javnih prihoda na  račune  poreskih  obveznika  i  zahtevima  za  povraćaj  i  preknjiženje  javnih prihoda broj43-00187/2003-08 od10.03.2003. godine, inspektor proverava podatke iz  obrasca  UJP  sa  podacima  iz  ranije  primljenog  zahteva  po  navedenom Metodološkom  uputstvu,  zavedenog  kroz  popis  akata  za  primljene  zahteve  za reklamacije sa unetim bar kodom, utvrđuje da li je realizovana, te ako nije, istu odmah briše u aplikaciji«reklamacije» sistema DIS2003 na taj način što u prozoru sa«br_predmeta, datum, obradio i status» bira bar kod pod kojim je unet zahtev, potvrdom na«obrada» otvara masku«informacije o uplati obveznika na račun javnih prihoda», bira polje«izađi» i potvrdno odgovara na pitanje«da li želite brisanje dokumenta».  Informaciju o obrisanom dokumentu( bar kod i PIB/SOB) pismeno dostavlja  Centrali Poreske uprave na faks broj011/3950-553. Inspektor postupa u skladu sa tačkom10.6.1. – 10.6.4. i10.9.1 – 10.9.2. ovog uputstva.

10.11.  Na osnovu utvrđenih podataka na način iz tačke10.9.1. i10.9.2. ovog uputstva,  inspektor u Obrascu UJP, u koloni9 upisuje reč«ne» - ako je već  izvršen povraćaj/preknjižavanje, odnosno u koloni8 upisuje reč«da» - ako je zahtev banke za povraćaj/preknjižavanje osnovan. Zatim se u Obrazac UJP  upisuje datum i mesto,  parafira  i  podnosi  na  potpis  direktoru  filijale/šefu  ekspoziture, overava pečatom i istog dana dostavlja UJP, na način na koji je UJP dostavila Obrazac UJP Poreskoj upravi.

10.12.  Kopija Obrasca UJP, izveštaj pretraživanja i upit stanja na osnovu kojih je popunjen Obrazac UJP, čuvaju se u spise predmeta.

10.13.  Evidencija o primljenim obrascima UJP radi davanja saglasnosti povodom podnetog zahteva banke za povraćaj/preknjižavanje više ili pogrešno uplaćenih javnih prihoda zbog grešaka nastalih u platnom prometu, filijale/ekspoziture vode se u skladu sa Uredbom o kancelarijskom poslovanju.

11. Nadležna organizaciona jedinica Poreske uprave daje ili ne daje saglasnost za povraćaj/preknjižavanje uplate zbog greške nastale u platnom prometu izvršene do dana stupanja na snagu Pravilnika( 15.10.2003. godine).

12. Sve  greške  u  platnom  prometu  pri  uplati  javnih  prihoda  nastale  posle 15.10.2003. godine,  otklanja  UJP  u  skladu  sa  odredbama  člana24a– 24g Pravilnika  o  načinu  i  postupku  obavljanja  platnog  prometa  u  okviru konsolidovanog računa trezora.

13. Ovim uputstvom stavlja se van snage dopis Centrale Poreske uprave«Povraćaj više ili pogrešno uplaćenih javnih prihoda zbog grešaka nastalih u platnom prometu» broj: 43-00783/2003-10 od22.7.2003. godine.

14. Uputstvo dostaviti Sektoru poreske policije, Sektoru za poresko-pravne poslove,  koordinaciju i nadzor, Sektoru za informacioni sistem i računarsku podršku, regionalnim centrima, CVPO, filijalama i ekspoziturama Poreske uprave.

14.1.  Uputstvo dostaviti i Upravi za javna plaćanja radi informisanja. 

Broj: 43-01369/2003-01
U Beogradu, 11.11.2003. godine

D I R E K T O R,
Marija Drča-Ugren

 

 

Podaci za reklamaciju a)     4     0     1     0     0     4     0     0     0     9     5     4     1     0     0     1    
Podaci za reklamaciju b)     4     0     1     0     0     4     0     0     0     9     5     4     1     0               
Podaci za reklamaciju c)     4     0     1     0     0     4     0     0     0     9     5     4